با سلام
مدیریت خاص بلاگ در نظر دارد
تا با بلاگ های دیگر همکاری کند
در صورت تبادل لینک جایزه داده خواهد شد
مطلبی دیگر
در صورت معرفی بلاگ ما به دوستانتان
و
نطر گذاشتن بر روی مطالب ما به قید قرعه
هر هفته جایزه دریافت کنید
باتشکر
مدیریت خاص بلاگ
آرامش
حتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سر و صورت دیده نشد. میزان تأثر و اندوه بطور خود بخود بالا رفته بود.
وقار
صفوف منظم برای آب و غذا. بدون هیچ حرف زننده یا رفتار خشن.
توانمندی
بعنوان نمونه معماری باورنکردنی بطوری که ساختمانها به طرفین پیچ و تاب میخوردند ولی فرو نمی ریختند.
رحم و شفقت
مردم فقط اقلام مورد نیاز روزانه خود را تهیه کردند و این باعث شد همه بتوانند مقداری آذوقه تهیه کنند.
نظم
غارتگری دیده نشد. زورگویی یا از دست دیگران ربودن دیده نشد. فقط تفاهم بود.
ایثار
پنجاه نفر از کارگران نیروگاه های اتمی ماندند تا به خنک کردن دستگاهها ادامه دهند.
مهربانی
رستورانها قیمتها را کاهش دادند. یک خودپرداز بدون محافظ دست نخورده ماند. دستگیری فراوان از افراد ناتوان.
آموزش
از بچه تا پیر همه دقیقا میدانستند باید چکار کنند و دقیقا همان کار را کردند.
وسایل ارتباط جمعی
در انتشار اخبار بسیار خوددار بودند. از گزارش های مغرضانه خبری نبود. فقط گزارشهای آرامبخش.
وجدان
هنگامی که در یک فروشگاه برق رفت، مردم اجناس را برگرداندند سرجایشان و به آرامی فروشگاه را ترک کردند.
در دنیا هیچ چیزی به اندازه آموختن برای ساختن یک زندگی انسانی اهمیت ندارد و این آموزش از هر قوم و ملیتی میتواند باشد.
مدیر کل اینترپل کشور توضیحاتی را در خصوص دستگیری یکی از متهمان پرونده فساد بزرگ 3000 میلیاردی و نیز آخرین وضعیت محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی ایران ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ مسعود رضوانی در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز درباره جزییات دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس 3000 میلیاردی گفت: درخصوص متهم این اختلاس بزرگ حکم قضایی صادر شد و ما در پلیس بینالملل مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفتیم. در همان ابتدای کار با استفاده از ابزارهایی که داشتیم برای این فرد حکم تحت تعقیب و پس از آن اعلان قرمز صادر شد.
وی با بیان اینکه حکم اعلان قرمز مشابه همان حکم دستگیری است، افزود: دبیرخانه پلیس بینالملل احکام صادر شده را چک کرده و در صورت مطابقت با اساسنامه، دستور پیگیری و دستگیری را صادر خواهد کرد که در خصوص این فرد این مراحل طی شد.
مدیرکل اینترپل کشور با بیان اینکه این فرد قصد داشته به کانادا سفر کند، گفت: این فرد پیش از سفر به کانادا در امارات شناسایی و توسط پلیس این کشور در سال قبل دستگیر شد که در دو مرحله نیروهای ما به این کشور اعزام شده و پیام سردار احمدی مقدم به رییس پلیس امارات را منتقل کردند.
به گفته رضوانی سفارت ایران در امارات و کنسولگری کشورمان در شهر دوبی همکاری خوبی در این خصوص انجام دادند.
وی درباره آخرین وضعیت استرداد این فرد به کشور نیز گفت: پس از دستگیری بار اول این متهم با قرار وثیقه آزاد شده بود که با پیگیریهای ما مجددا دستگیر و روز چهارشنبه به کشور وارد شد.
وی درباره اسم و شهرت این فرد نیز گفت: اسم وی را مقامات قضایی باید اعلام کنند؛ چرا که مسئولیت این کار بر عهده دادستان کل کشور است.
مدیرکل اینترپل کشور درباره ارتباط این فرد با محمود خاوری و چرایی سفرش به امارات نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این فرد بنا داشته خود را به کانادا برساند که ما در یک مرحله از این موضوع مطلع و مانع از سفرش شدیم.
رضوانی درباره آخرین وضعیت خاوری نیز به ایسنا، گفت: ماموران ما پیگیر وضعیت خاوری هستند و در این خصوص با رییس اینترپل کانادا در اتاوا نیز مذاکراتی داشتهایم و آنان قول پیگیری به ما دادهاند.
مدیرکل اینترپل کشور ادامه داد: مدارک استرداد آقای خاوری و پیگیریها برای دستگیریاش آمده و مشغول پیگیری این موضوع هستیم تا نتایج مورد نظرمان حاصل شود.
رضوانی درباره محل استقرار خاوری نیز گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ما خاوری در کشور کاناداست.
وی همچنین درباره اینکه آیا فرد تازه دستگیرشده دارای سمت در دستگاههای دولتی یا غیره بوده نیز به ایسنا گفت: درباره این موضوع اجازه دهید مسئولان قضایی اظهار نظر کنند و ما چیزی در این موضوع بیان نمیکنیم.
مسعود ثابتی: فیلم پیش از آنکه بخواهد به مرحلهی اجرا برسد روی کاغذ مشکل داشته است. چون وقتی قرار است بیوگرافی یک شخصیت بزرگ تاریخی به تصویر کشیده شود، در یک روند تاریخی پیوسته است که بزرگی یک شخصیت دانسته میشود. دو روز از زندگی داستایفسکی و دو روز از زندگی من مثل هم است، کل زندگی داستایفسکی است که ویژه و مهم و متفاوت است. دربارهی زندگی چمران هم همین اصل موضوعیت دارد و دو روز از زندگی چمران جز چند موقعیت ساده و چند اتفاق روزمره چیز خاصی ندارد که تصویر کاملی از او ارائه دهد. مثلاً بخش مهم زندگی او در لبنان فقط با یک دیالوگ مورد اشاره قرار میگیرد و هیچ اشارهای به سال اول حضور او در جنگ و عملکردش در ستاد جنگهای نامنظم نمیشود. این شخصیت در فیلم کاملاً منفعل است و هیچ کار خاصی از او سر نمیزند. حاتمیکیا روش سختتر را انتخاب کرده است، چون قرار دادن یک آدم منفعل در محور داستان کار بسیار دشواری است. کارگردان برای حل این مشکل سعی کرده وجوهی فراانسانی به شخصیت اصلیاش بدهد؛ مثل اینکه در یک صحنه چمران مسلسل را یکدستی گرفته و شلیک میکند که وجهی قهرمانی پیدا کند. در بعضی صحنهها هم تلاش فیلمساز برای ارائهی تصویری اخلاقی و عرفانی از شخصیت قهرمانش، نقض غرض میکند؛ مثل صحنهای که همراهان چمران میخواهند حیوان نیمهجان و بیماری را خلاص کنند و او مانع میشود با این توضیح که «کشتن کار ما نیست»، در حالی که کشتن چنین حیوانی در این شرایط عین اخلاقگرایی است. یا صحنهی گاری کشیدن چمران که قرار است خاکی بودن او را نشان دهد، اما این پرسش را مطرح میکند که خب چه فرقی میان او و یک آدم معمولی وجود دارد؟ آیا مهمترین ویژگی شهید چمران خاکی بودنش بوده است؟
کارگردان در مواجهه با جلوههای ویژهی کامپیوتری و امکانات تازهی سینما، با هیجان زیادی از این امکانات استفاده کرده است؛ بهجا و نابهجا. در حالی که این امکانات سالهاست که در سینما باب شدهاند و خیلی از فیلمها با صحنههای زد و خورد و تعقیبوگریز و انفجار انباشته شدهاند، بدون اینکه بود و نبود این صحنهها به خودی خود چیزی به فیلم اضافه کند یا امتیاز آن باشد. مهم نوع استفادهی فیلمساز از آنها و میزان هماهنگی این صحنهها با کلیت فیلم است. در مجموع حاتمیکیا تصویری بسیار معمولی از یک آدم عادی ارائه داده و چمران در فیلم او هیچ ویژگی خاصی ندارد و این یعنی از دست رفتن یک فرصت بالقوه برای تصویر کردن زندگی مردی که زندگی پرمخاطره و پرفرازونشیبی داشته است. شاید انتخاب مرحلهای دیگر از زندگی چمران میتوانست به بهبود کیفیت فیلم کمک کند و ارزش تاریخی و تحقیقی آن را بالا ببرد، بهخصوص که شائبههایی جدی دربارهی شهادت او و نقشش در جنگ ایران و عراق وجود دارد و فیلم با تمرکز روی مرحلهی شهادت چمران میتوانست لااقل به بخشی از ابهامها و پرسشها پاسخ دهد.
نظر من: اگر قرار بود فیلم بیشتر زندگی شهید چمران را به تصویر بکشد فیلم از حالت خود خارج شده
و به مستند نزدیک تر می شود
انتخاب قسمتی از زندگی شهید چمران در پاوه تیری بود که کارگردان با ان دو حدف را زده بود
اول: اشاره غیر مستقیم به جنگ
دوم:کارهایی که شهید چمران در ایران انجام داده بودند
در کل فیلمی جذاب و نزدیک به سبک همیشگی ابراهیم حاتمی کیا بود